Lavkarbo vafler

Hei!

Vafler er noe av det beste jeg vet. Og disse lavkarbo vaflene er enkle å lage og smaker kjempegodt! Jeg har idag i tillegg en rabattkode til mine lesere fra Sukkerfritt.no som kan brukes fra idag til søndag 10.03.2019 .

Rabattkoden finner du i innlegget HER.

 

Det er totalt ca 14 karbohydrater i hele vaffel-røren, får du 6 vafler blir det ca 2,3 gram karbo pr vaffel (matvaretabellen.no)

 

Vafler (lavkarbo)

(ca 6 stk)

80 gram mandler som males til mandelmel

4 egg

2 ss sukrin (naturell) eller annen søtning

1 ts vaniljepulver

1 ts kardemomme

2 ts bakepulver

ca 2 ss  fiberhusk (tilsett litt og litt)

1 boks seterrømme

eventuelt litt fløte eller vann ved behov (viss røren blir for tykk, kan du tilsette litt og litt væske)

 

Visp egg og sukrin godt.

Tilsett rømmen og visp godt.

Ha mandelmelet, vanilje, kardemomme,  bakepulver og tilslutt fiberhusk litt og litt i røren.

Visp sammen ingrediensene  til en  litt tykk vaffelrøre, tilsett mer fiberhusk visst røren er for tynn (fiberhusk er som et  bindemiddel), og stek de gyldne (jeg smurte jernet med smør) i et vaffeljern.

Blir røren for tykk kan du spe med litt fløte eller vann.

Server og nyt!

Her er et bilde fra dagens vafler toppet med peanøttsmør fra Sukkerfritt.no (HER) og ferske bringebær.

Idag har jeg også en rabattkode som  alle mine lesere kan bruke hos nettbutikken Sukkerfritt.no

Rabattkoden finner du i innlegget  HER

 

Ønsker deg en fin dag!

 

 

 

 

#lavkarbo #vafler

2 kommentarer
      1. Du kan bruke laktosefri rømme (lettrømme) eventuelt kan du prøve med tykk kokosmelk på boks, men kokosmelk har jeg ikke testet …. ❤️😊 ellers finnes det også soya produkter ( med litt mer karbo) som du eventuelt kan prøve…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg