Litt lavkarbo sommersnakk

Hei,

titter innom for å skrive litt om sommerferie og lavkarbo😁

Selv om lavkarbo ikke sees på som en diett, men mer en livsstil, så er det lett å «falle for fristelsen» for å spise masse høykarbo mat i sommerferien😎.


Og at en har en slik «cheating» periode er helt ok, tenker jeg.
For min del prøver jeg å velge sunne og grove karbohydrater, og mest mulig rene råvarer.

Jeg tenker det må være lov å kose seg med pizza og is og annen mat når en er på ferie uten at ferien skal bli ødelagt av dårlig samvittighet.

Den bivirkningen som jeg kjenner mest på ved inntak av feks sukker og hvetemel er: oppblåst i magen, samler lettere opp vann i kroppen og mer smerter i ledd… Dette er en konsekvens som jeg (og hver enkelt) må vurdere om det er verdt det, eller ikke…🤔…

Vi er nå på bobiltur, og har kjørt nedover Europa og er nå på Sicilia. Og her er det mange fristelser 🙈  men det er også mye god og sunn mat (og ikke baaaare hvitt brød som jeg synes det er veldig mye av her 🤔😅) masse salater,  oster, og ikke minst caprese😋😋😋

Men når jeg først er i et annet land så er det spennende å prøve litt nye retter også, og lokal mat😁 og slik oppdager jeg også nye retter som jeg prøver å lage om til lavkarbo når jeg er hjemme igjen 😁

Nyt sommeren dere❤️❤️🥰🥰🥰

 

#lavkarbo #glutenfri #sukkerfri #sommer

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg