Omelett i airfryer

Hei,

Omelett er super enkelt å lage i airfryer, jeg har forvarmet airfryeren her, men det er ikke nødvendig, om du ikke forvarmer må du beregne et par minutter ekstra steking.

 

 

Omelett

(1 porsjon)

2 egg

4 ss kremfløte (valgfri væske)

1/2 ts salt

litt pepper

en håndfull revet hvitost

1 aroma sopp skjært i skiver

1 liten del rød paprika, skjært i mindre deler

en håndfull grønnkål

Chiliflak til topping

Forvarm airfryeren (preheat). Det tar 5 minutter.

Imellom tiden håndvispes egg, kremfløte, salt, pepper og revet ost godt sammen.

Jeg sprayet med litt matolje i bunnen på formen jeg brukte til stekingen slik at omeletten lettere tas ut av formen.

Hell blandingen oppi en form, type kakeform/ ildfastform som tåler steking og passer i størrelse til å legge i kurven til airfryeren, jeg brukte her pizzapannen som er med i tilbehørspakken HER.

Tilsett resten av ingrediensene.

Legg formen ned i kurven og sett den inn i airfryeren.

Stek omeletten på 180 grader i 8 minutter.

Oppsiden til omeletten ble penest så jeg brettet den slik at nedsiden kom inn og oppsiden ut 😉😄

Jeg toppet omeletten min med chiliflak for å spice den opp litt 🔥

Server gjerne med en frisk salat til så har du et herlig måltid 💗.

 

#airfryer #omelett

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg