Ribbe stekt i airfryer på under 1 time

Hei,

Svineribbe hører julen til for mange🎄 vi pleier å spise pinnekjøtt på julaften, men har alltid ribbe på en av juledagene😄 Idag deler jeg oppskrift på svineribbe stekt i airfryer. Jeg har stekt i min Premium II Plus Airfryer ❤️

 


Svineribbe i airfryer, etter matpaaminutter sin oppskrift.

Jeg har her en svineribbe på ca 1.4 kg.

Start med å rute opp svoren, bruk gjerne en  grillpinne i metall  eller lignende til å prikke i svoren som hjelper på at svoren popper ekstra mye opp.

Hell 2 dl vann i bunnen på airfryer og legg grillplaten oppå.

Ha salt og pepper på svineribben både oppå og under.

Legg svineribben oppå bakepapir på grillplaten.

Stek på 175 grader i 30 minutter.

Løft ut ribben og hell væsken  av papiret oppi en skål, dette brukes til å lage sausen.
Legg ribben tilbake i airfryer og spray med matolje på svor siden, og stek på 200 grader i 15 minutter til svoren blir sprø.

Håper det vil smake!

 

 

#svineribbe #ribbe #julemiddag #airfryer #ribbestektiairfryer

4 kommentarer
    1. Blir litt vanskelig med vann i bunnen da jeg har en princess aifryer ovn. Den har brett man skyver inn og dør med vindu forran. Kan jeg ha en beholder med vann nederst? Eller går det med litt lengre steketid? Jeg har prøvd og synes svoren var deilig, og kjøttet var mørt, men litt vel rødt

      1. Om du ser på bloggen til Matpåminutter så gir hun tips til hvordan steke ribbe i airfryer, og ifølge henne trenger en ikke ha vann i bunnen… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg