Skumle mumie pølser (lavkarbo)

Hei,

Det er ikke lenge til Halloween og dette er gøy å lage- både for barn og voksne.

Jeg har her brukt Finbakst miksen til Frøkenholm.no som du finner HER.

Jeg brukte her grillpølser med kylling, men du kan bruke dine favorittpølser, velg gjerne pølser med høyt kjøttinnhold og som tåler grill da de skal stekes i ovn eller airfryer.

 

 

Mumie-pølser

1 pakke Frøken Holm finbakst miks

Pølser, gjerne med høyt kjøttinnhold og som tåler høy varme

litt havrefiber til utbaking

1 egg til pensling

Ketchup er også godt til dette.

Jeg har brukt ferdige “øyne” som jeg kjøte hos Jernia.

 

Jeg laget deigen etter anvisning på pakken – deigen var helt fantastisk å jobbe med- lett som en vanlig hvetedeig!

Jeg strødde litt havrefiber på bakepapir og kjevlet deigen utover i en firkant.

Så skjærte jeg med pizzahjul smale strimler som jeg la rundt pølsene, jeg brukte to strimler per pølse.

Pensle deigen rundt pølsene med vispet egg og stek i forvarmet stekeovn på 190 grader i ca 20 minutter, eller i airfryer på 170 grader i 10-12 minutter på bakepapir her også, men fjern papiret etter 10-12 minutter og stek pølsene videre i 2-3 minutter til.

 

Håper du vil teste!

 

Ønsker deg en super dag 💗😘

 

#lavkarbo #lowcarb #keto #mumie #halloween #middag #middagstips #sukkerfri #glutenfri

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg