Chiapudding

Hei,

Chiapudding er bare sååå godt 💗 Det er lurt å bruke en noe tykk væske når en lager dette da blir den fastere fortere. Jeg pleier å bruke kokosmelk som da er litt tykk, den på boks, eller jeg bruker kremfløte som også passer perfekt til chiapudding. Eventuelt kan du bruke halvparten kokosmelk og kremfløte.

 

 

 

Chiapudding/ chiagrøt

(1 porsjon)

 

2 dl kremfløte eller 2 dl kokosmelk (på boks, mest av den tykke kremen) eller 50/50 av hver

2 ss chiafrø

søtning etter smak, jeg brukte flytende natreen

friske bær eller frosne til topping med gjerne noe søtning på.

Jeg hadde også hjemmelaget granola på toppen, oppskrift på granola HER

 

Bland godt sammen væsken med chiafrø og søtning i en liten skål.

Hell oppi et glass, jeg lot glassene helle litt for å få den effekten

Sett i kjøleskapet i et par timer, gjerne over natten til chiapuddingen er fast.

Jeg laget bringebærsyltetøy enkelt ved å koke opp frosne bringebær og Finesse til det småkoker og blir litt tykt i konsistensen. Sett til avkjøling. Ha det over på rent glass med lokk.

Når chiapuddingen er fast helte jeg syltetøyet over og da er den klar for å nytes 😘

Håper det vil smake!

 

Ønsker den en flott dag!

 

Følg meg gjerne på instagram for mer inspo 😀 @katrinestenhjem

 

 

 

 

#lavkarbo #lowcarb #chiafrø #lunsj #frokost #glutenfri #sukkerfri #sunt #nutrition

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg