Eggefaste dag 2, del 2

Hei,

Fortsettelse eggefaste del 2:   Jeg fortsatte med eggefaste denne uken også etter to dagers opphold hvor jeg spiste lavkarbo mat.

Forrige uke gikk jeg ned 4 kg under eggefasten, men gikk opp igjen 500 gram under de to utfasing dagene.

Jeg har ikke gått ned etter dag 1 med eggefaste denne uken, vekten står fortsatt på det samme…..

Jeg spiser totalt 6 egg iløpet av dagen, og det har igrunnen holdt meg mett.

Første dagen i denne ukens eggefaste kjente jeg meg ganske redusert og hadde stort sett høy puls (ca 125) Men på kvelden drakk jeg en liten saltshot og kjente meg bedre etter et par minutter og da var kvalmen glemt!

Jeg tok blodprøver hos legen i høst og da lå jeg i nederste sjiktet på salt/natrium, så dette er muligens enda lavere nå da jeg har mistet mye vann under eggefasten i forrige uke. Så jeg prøver meg med å salte maten litt ekstra….

Vil bestille meg nye blodprøver for å sjekke hvordan alt står til etter eggefasten.

 

Jeg spiste dette, eggefaste dag 2:

 

Første måltid:

Fettkaffe/ eggelatte HER

 

Andre måltid:

Osteknekk toppet med bløtkokt egg og majones, HER

 

Tredje Måltid:

Omelett med ost, HER

 

Ønsker deg en fin dag!

 

 

#eggefaste #ketose #lavkarbo #sukkerfri #glutenfri #meny #keto

7 kommentarer
    1. Jeg er på dag 3 -runde 1! Takk for at du deler oppskrifter. Jeg blir veldig fort lei samme mat, så dette er heftig. Men hva tenker du om å lage en chaffle m litt kardemomme, og ha 1ss seterrømme med litt sukrin gold på? Er det innafor?
      Eller vil jeg si meg enig i at salt hjelper umiddelbart når alt er på bånn!
      Lykke til videre. Jeg er 1,5 kg ned nå og er spent på hva resultatet er etter en uke når jeg er tilbake på normalt (bare litt bedre) kosthold.

      1. Så flink du er! Ja, jeg har en runde 2 da det ble litt mye “kos” med kaker og sånt pga en bursdagsfeiring på mandag😅 Vanligvis er det ikke anbefalt å ta eggefaste så tett😄
        Ja, rømme feks Røros rømme går nok helt fint, blir jo mye det samme som kremfløte, og det er en god fettkilde som gjør oss mett, kardemomme og krydder generelt er godt å ha i (så lenge de ikke inneholder sukker) for litt smaksvariasjon 🥰Heier på deg! 🥰💗🙌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg