Eggefaste dag 3

Hei 😊

Deler med dere dag 3 med eggefaste 😊 Det går ganske fint, og noe av det jeg har merket mer til er at det er så lett å prøvesmake på mat en lager uten å tenke over at en faktisk spiste noe, om du skjønner 😅 Så nå under eggefasten er jeg mer bevisst på dette. Jeg lager jo vanlig mat til resten av familien, og steker/ koker egg til meg 😄

Vekttap idag er – 4 kg, totalt fra 1 eggefaste dag, som tidligere nevnt i forrige innlegg er nok dette vannvekt, da kroppen kvitter seg med mye vann i starten.

Blodsukkermåling:  3,9 mmol/L

Imorgen er planen med utfasing som innebærer egg til frokost og lunsj, men til middag spiser jeg noe mer enn egg, litt grønnsaker og kjøtt, men holder meg under 20 gram karbo.

En slik utfasing varer i 2 dager.

Godt mulig jeg tar en ny eggefaste neste uke igjen…. Får se hvordan helgen har gått, oooog jeg har bursdag på mandag 🥳, så på tirsdag vil jeg vurdere en ny eggefaste 😊

 

Eggefaste dag 3:

 

Frokost: Fettkaffe/ eggelatte oppskrift HER

OBS: Jeg starter med eggelatte ca 1 times tid etter jeg har stått opp, men om dette er første gang du prøver keto så anbefales det å spise minst ett egg innen 30 minutter fra du har stått opp (denne kan du stå over hvis du er vant med periodisk faste/keto fra før)

Lunsj: Stekt taffelost med eggerøre og gressløk

 

Osteknekk med eggerøre:

2 stk taffelost med tomat

2 egg

2 ss kremfløte

1 ss smør

Litt salt og krydder etter smak (jeg brukte her Thai krydder fra Helios)

 

Stek 2 stk taffelost i ovnen til den blir crispy.

Stek på bakepapir i stekeovn: 200 grader i ca 10-12 minutter til osten begynner å boble og bli gylden.

Imens lager du eggerøre:

Visp sammen egg, kremfløte, smør og litt salt, pepper og litt krydder

Hell oppi en stekepanne og bruk en stekespade (i plast eller tre) som du dytter rundt på eggerøren med, slik at den klumper seg.

Jeg hadde først majones på osteknekkene, så eggerøre og så litt fersk gressløk på toppen.

Resten av eggerøren hadde jeg over på fatet ved siden av osteknekken.

Dette ble et godt og mettende måltid.

 

Middag: Omelett, jeg spiste halve til middag, og resten til kveldsmat.

 

Enkel Omelett:

 

4 egg

4 ss kremløte

litt salt

litt pepper

Visp sammen røren og stek på middelshøy varme.

Når omeletten begynner å bli tørr på toppen legges et par skiver med ost oppå og brett omeletten over slik at du har en halv sirkel, og stek et par minutter til på svak varme.

God helg!

 

 

#eggefaste #lavkarbo #keto #livsstil #ketose #vektnedgang #sukkerfri #glutenfri

6 kommentarer
    1. Hei.Hyggelig å lese.Eggfaste skal æ prøve på neste uke.Det e ho ingredienser man har i hus,så det ska nok bli spennende…Lurer på det bildet av dæ.E det tatt i Steinsdalsfossen i Norheimsund? Mvh Britt Nilsen,Arendal

      1. Ja, mange bruker litt kremfløte når de er på eggefaste, feks i kaffen☺️ og kremfløte inneholder også fett som ekte smør gjør, så den bidrar til metthetsfølelse ❤️🥰

      1. Bruker vanlig mat eddik/ eplecider eddik bruker jeg 😊 Rømmedressingen har jeg kjøpt ferdig (jukset litt her) men en kan lage selv også med seterrømme, hvitløkspulver, litt salt og litt persille etter smak.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg