Lavkarbo mini-pannekaker

Hei!

 I dag ble det pannekaker til frokost, sønnen min er syk og for å få han til å spise ble det pannekaker 🙂  Pannekakene ble toppet med bær og fibersirup gold som ble en nydelig smaks kombinasjon!

Fibersirup gold inneholder 6 gram karbs pr 100 gram og minner i smaken mye om lønnesirup, synes jeg.

Mini- pannekaker 

(ca 6 stk)

50 gram mandelmel (malte mandler, ikke fett reduserte)

30 gram kokosmel

2 egg

2 dl fløte

litt salt (en knivspiss)

ca 1 -2 ts sukrin gold

1 ts psyllium

1 ts bakepulver

ca 1 /2 ts vaniljepulver

Visp ingrediensene sammen og la svelle i  ca 5-10 minutter.

Stekes i litt smør på stekepanne eller uten smør på takke.

Når oppsiden av pannekaken er tørr kan du snu den slik at den stekes på andre siden.

Server pannekakene med FiberSirup Gold og friske bær.

Håper det smaker!

God tirsdag!

#lavkarbo #pannekaker

7 kommentarer
    1. Søren at jeg har laget frokost…:) Fikk alvorlig lyst på pannekaker etter de appetittvekkende bildene.
      Men jeg tror jeg må bytte ut kokosmel med noe annet, jeg liker ikke kokos noe særlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg