Lavkarbo squashkaker

Hei,

Squashkaker er så godt! Squash eller zucchini  i alle mulige varianter får en gjerne servert i Hellas, og jeg har spist dette på Kreta. Disse squashkakene er inspirert av Hellas 💗 Visste du at squash inneholder bare 2,2 gram karbo i følge matvaretabellen? 😊💗

 

 

 

 

 

Squash kaker

(Ca 7-8 stk)

 

1 stor squash

2 egg

1/2 gul løk

1 ts salt

et dryss pepper

1 dl revet hvitost

matolje til steking

Du trenger også en rasp og et rent kjøkkenhåndkle til å presse/ vri væsken ut ny-revet squash.

Vask squashen og rasp på et rivjern, ha et kjøkkenhåndkle under.

Samle den ny-revete squashen i kjøkkenhåndkle og skvis væsken ut av squashen over en vask eller ha en skål under til å ta imot væsken i.

Visp egg og finhakket løk, salt og pepper og revet hvitost sammen i en skål, bland inn squashen.

Ha godt med matolje i en stekepanne og sett på middelshøy varme.

Legg med skje squash- blandingen i stekepannen, form til squashkaker, ca 7- 8 stk, jeg stekte 4 stykk om gangen.

Stek på begge sider (som en pannekake).

Legg de over på kjøkkenpapir eller et kjøkkenhåndkle når de er ferdig stekte så fettet renner av de litt.

Server gjerne sammen med tzatziki og kjøttboller til, oppskrift HER, eller stekt kylling til.

Håper det smaker!

 

Ønsker deg en flott dag!

💗

Følg meg gjerne på instagram: @katrinestenhjem

 

#lavkarbo #keto #lchf #keto #middag #squash #squashkaker #middagstips #gresk #nutrition

8 kommentarer
    1. Dette er en av mine yndligsoppskrifter Jeg blir aldri lei de og har reddet meg ut av mang en»fyse»stund 🥰

    2. kjempegode og vi spiste alt! Vil de holde seg i kjøleskapet noen dager om jeg lager dobbel porsjon?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg