Eggefaste del 2 dag 1

Hei,

Ja, igår startet jeg en ny runde med eggefaste, litt vel tett på forrige runde… Dette pga jeg hadde bursdag på mandag og hadde lyst å spise litt forskjellig, så jeg hadde en planlagt utskeielese kan man si 😄😅 Det ble lite forskjell på vekten etter utskeielsen, og i forrige uke gikk jeg ned ca 3,5 kg etter eggefasten (mye vannvekt mest sannsynlig).

Det anbefales ikke å kjøre så tett med eggefaste, så dette må en kjenne på selv, og om en blir dårlig må en stoppe eggefasten.

Har du en kronisk sykdom bør du høre med legen din før du begynner.

Jeg ble litt uvel igår kveld etter en dag på eggefaste og da drakk jeg en liten saltshot: ca 1/2 ts salt og litt kokende vann som jeg blandet sammen,  og blandet det ut med litt kaldt vann og drakk dette, følte meg bedre like etter, så det var nok saltmangel som gjorde meg uvel….

Etter mye utskeielser i høst og spesielt i hele Desember har vekten min gått opp, noe som gir meg smerter i blant annet knær og hofter, så jeg ønsker å gå ned tilsammen ca 5-6 kg tilsammen.

 

Les mer om eggefaste HER.

 

Dette spiste jeg igår:

 

Første måltid: Fettkaffe/eggelatte HER

 

Andre måltid: Chaffle med eggesalat. Jeg stekte to stykk chaffle, men ble mett etter en, så jeg spiste den andre noen timer senere.

 

Slik lager jeg enkle chaffles:

2 egg

50 gram revet ost

1/2 ts salt

1 ts thai krydder fra Helios (kan sløyfes)

 

Visp ingrediensene godt sammen og stek i smurt vaffeljern.

 

Eggesalat:

1 kokt egg

2-3 ss majones

1/2 ts salt

Chili flak

Litt gressløk (kan sløyfes)

Skjær opp egget i mindre deler og bland majones, salt, vårløk og chiliflak godt sammen.

 

Fyll hver chaffle med eggesalat.

 

 

Tredje måltid/ middag: Chaffle med eggesalat (samme som over)

 

 

Fjerde måltid: Osteknekk med kokte egg HER

Ønsker deg en fin dag!

 

 

 

 

#eggefaste #lavkarbo #ketose #sukkerfri #glutenfri #keto #vektnedgang

3 kommentarer
    1. Hei 🙂 har du et eget innlegg eller kan du lage et med en samling av oppskrifter på retter man kan bruke under eggfaste?

    2. Ja, jeg har tenkt på det samme ☺️ foreløpig ligger alt om eggefaste; oppskrifter osv under kategorien eggefaste i menyen øverst ☺️🥰 takk for tips❤️❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg