lavkarbovennlig frokost/lunsj meny 15/2023

Hei 😊

Da har vi lagt påsken bak oss og vi er tilbake i hverdagen!

Her har det vært mange “uskeielser” for å si det sånn 😅🙈 Selv om jeg ikke spiser superstrikt lavkarbo og kan spise litt høykarbomat innimellom (Smartkarbo) så prøver jeg alltid å velge sunne karbohydrater som havre, bygg og grønnsaker og frukt, og mest mulig ren mat, og prøver å unngå prossesert mat.

Jeg pleier også ofte å faste fra kvelden ca kl 20 og til kl 12-13 tiden dagen etter, altså ca 16 timer faste.

 

Hvor mye karbo spiser du iløpet av en dag? jeg prøver å holde meg under 50 karbo, noen dager blir det mindre, andre dager  (som nå i påsken) blir det mer 😊.

 

Men over til oppskriftene: her idag deler jeg 4 stk lavkarbo frokost eller lunsj tips med lite karbo:

 

Frokost/ lunsj – menyen består av følgende retter:

 

-Pannekaker med chiafrø

-Hjemmelaget granola

-Sjokolademousse med avokado

-Egg i baconkopp

 

 

Pannekaker med chiafrø, oppskrift HER

 

Hjemmelaget granola, oppskrift HER

 

Sjokolademousse – med avokado (!) oppskrift HER

 

Egg i baconkopp, oppskrift HER

 

Håper det vil smake!

 

Ha en fin uke!

💗

 

#lavkarbo #lowcarb #frokost #lunsj #sukkerfri #glutenfri

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg