Utfasing dag 1

Hei,

Siden jeg er godt igang med å dele om eggefasten denne uken, så deler jeg like gjerne hvordan utfasings dagen har gått. Les mer om eggefaste HER.

Etter tre dager med eggefaste har jeg nå to dager med utfasing hvor jeg spiser som til eggefaste til frokost og lunsj, men til middag et måltid under 20 gram karbo.

Jeg måtte innom matbutikken på vei hjem igår, og da ble jeg skikkelig fysen på ALT i butikken, kjente på at jeg var lei av egg….! Det går så mye lettere på eggefaste (eller generelt med lavkarbo) å unngå å gå på matbutikken😂 , feks handle en- to ganger i uken istedenfor daglig, da er det så lett å raske med seg noe en egentlig ønsker å unngå men er svak i øyeblikket…! Men jeg klarte å holde meg til planen, denne gangen, heldigvis!

Vekt: -4,5 kg totalt etter eggefaste start, dvs 500 gram ned denne dagen.

Nå er det nok mest vannvekt, da går alltid vekten raskt ned i starten, men når fettet skal bort, da går det tregere, synes ihvertfall jeg 🙈🙈🙈

 

Første måltid:

Frokost: Fettkaffe/ eggelatte oppskrift HER

OBS: Jeg starter med eggelatte ca 1 times tid etter jeg har stått opp, men om dette er første gang du prøver keto så anbefales det å spise minst ett egg innen 30 minutter fra du har stått opp (denne kan du stå over hvis du er vant med periodisk faste/keto fra før)

 

Andre måltid:

2 stk osteknekk med taffelost og eggerøre, oppskrift finner du i innlegget om eggefaste dag 3 HER.

 

Måltd 3:

Dagens siste måltid med tacobowl med kjøttdeig (som jeg krydrer selv), salat (ferdig pose salat), avokado, revet ost og taffelsost skjært i trekanter og stekt på samme måte som osteknekk og rømmedressing til.

Dette krydderet bruker jeg når jeg lager taco (krydrer på slump og etter smak)

-chilipulver

-chiliflak (knuste)

-spisskummin

-paprikapulver

-hvitløkspulver

-salt

-cayennepepper

 

Ha en fin dag!

 

#lavkarbo #ketose #lowcarb #eggefaste #utfasing #sukkerfri #glutenfri #vektnedgang

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg