Utfasing dag 2

Hei,

Her kommer en liten oppsummering av utfasing dag 2 😊 Les mer om eggefaste HER.

Dag to var en lørdag og masse fristelser her i huset, ungene spiste sjokolade, smågodt og chips, og jeg laget “vanlig høykarbo” pizza til de, imens jeg laget lavkarbo pizza til meg og min mann av brødlapp oppskriften min.

Jeg spiste også litt baconchips, og laget noe snop av smeltet hvit sjokolade (sukkerfri sjokolade fra FrøkenHolm.no) og peanøtter.

Jeg drakk også Gran sin Cola uten sukker.

Det blir jo på en måte veldig kontrollert alt jeg spiser, og det kan være litt slitsomt, men samtidig blir en mer bevisst på hva en spiser, og at det er veldig lett å bare putte noe i munnen uten å tenke over det….

Nå ønsker jeg minimun 6 kg vektnedgang, helst 8 kg, da dette blir for tungt for meg iforhold til smerter i knær og hofter osv. Men jeg ønsker heller ikke å leve sånn superstrikt på kun 20 gram karbo om dagen i lengden, så jeg får vurdere litt underveis.

Det er også viktig at en bestemmer seg for en mål angående vekt, og når en kommer dit så stopper en der, og ikke fortsetter å prøve å gå ned ytterligere og ytterligere ned i vekt da det lett kan utvikle seg til en spiseforstyrrelse med rett og slett for mye vektnedgang også. Tenker det er viktig å ha en bevistthet rundt det og ikke være for anstrengt rundt måltidene også 💗

Vektnedgang utfasing dag 2: – 4,5  kg totalt fra første eggefaste dag (mest sannsynlig vannvekt). Så gikk ikke mer ned på utfasing dag 2.

Dagen etter utfasing dag 2 gikk jeg opp 800 gram!!!

Men ser at magen er flatere, og buksene er litt løsere rundt livet, og det er jo positivt 😊

Noe annet som har vært positivt er at pulsen har blitt lavere hos meg, og jeg har vanligvis en ganske høy puls når jeg er oppreist som lett kommer opp i 120-130.

Nå har pulsen lagt stort sett under 100 😄

Og dette er det flere som har opplevd ved eggefaste, så dette er ganske interessant …!

Men jeg har også fått meldinger om at ikke alle føler seg bra på eggefaste, noen kan bli veldig dårlige, så dette er veldig individuelt hvem det passer for. Keto-influensa er ganske vanlig om en har spist mye karbo før en begynner med eggefaste, salt shot (drikke et lite glass med vann og salt, type eggeglass) kan hjelpe da en mister mye vann og elektrolytter da en starter med eggefaste.

Om du har kronisk sykdom kan det være lurt å høre med legen din.

 

Dette spiste jeg utfasing dag 2:

Første måltid/ frokost: Fettkaffe/ kaffelatte HER

 

Andre måltid/ lunsj:Stekt taffelost med kokt egg:HER
Tredje måltid: brødlapp pizza, hvor jeg spiste 2 pizza stykker.

 

Oppskrift brødlapp pizza i langpanne:

 

250 gram rømme

2 egg

75 gram mandelmel (ikke fettredusert)

2 ss mykt ekte smør

1 ts eddik

2 ts fiberhusk

1/2 ts salt

2 ts bakepulver

 

Sett stekeovnen på 200 grader (over og under varme)

Rør sammen alle ingrediensene.

Bre røren utover bakepapir på en stekeplate og forstek pizzabunnen i ca 20 minutter til den er fast og lett gyllen.

Ta den ut og smør pizzasaus (Enkel pizzasaus: ca 4 ss tomatpure og ca 0.5 dl vann, tilsett litt og litt vann, og 1/2 ts salt)

Legg ønsket topping på (jeg hadde her skinke) og masse ost.

Stek videre på 180 grader til osten er smeltet og litt gyllen.

Server gjerne med rømmedressing og en salat til.

Nå blir det to dager med lavkarbovennlig mat hvor jeg prøver å legge med under 50 gram karbo per dag, så starter jeg med eggefaste på nytt på tirsdag.

 

Ha en fin dag!

 

 

#lavkarbo #lowcarb #keto #eggefaste #ketose #sukkerfri #glutenfri #pizza #utfasing

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg