Lavkarbo frokost/lunsj meny 04/2023

Hei😊

Veldig kjekt at så mange kom innom bloggen igår for å få middagstips, og idag deler jeg frokost og/eller lunsj tips her.

Hvordan spiser dere? Faster dere? Jeg faster vanligvis fra ca kl 20- kl 13/14 neste dag, altså 15-16 timers faste.

Fasting så lenge passer ikke for alle, men det kan være godt å la magen hvile ihvertfall noen timer, og ikke småspise ofte som en fikk høre før i tiden var bra! Jo mer fett, jo mer mett blir du, og bruk da gode fettkilder som avokadolje, olivenolje, kokosolje, nøtter og mandler, avokado, kremfløte, ekte smør og ekte majones. Anbefaler og styre unna lett produkter som ofte inneholder mange ekstra ingredienser som fyllmasse osv, de gir også liten metthetsfølelse.

 

Ukens frokost/lunsj meny ser slik ut:

-Halvgrove rundstykker toppet med gresskarkjerner

-Smoothie bowl

-Fylte avokado med reker

-Mandelgrøt

 

 

💗 Du kan følge denne bloggen, da får du oppdateringer på email,  du kan trykke på Bloglovin knappen nede til venstre.

💗 Dere finner meg på TikTok også, søk på katrinestenhjem,  hvor jeg viser hvordan jeg lager blant annet fløtekarameller/fudge 😊

💗 Du kan også følge meg på instagram: @katrinestenhjem,  hvor jeg har blant annet giveaway/konkurranser, deler rabattkoder osv.

💗 Følg gjerne også facebookgruppen min: Spisogspar lavkarbo.

 

 

Halvgrove rundstykker toppet med gresskarkjerner, oppskrift HER

 

Smoothie bowl, oppskrift HER

 

Fylte avokado med reker, oppskrift HER.

 

Mandelgrøt, oppskrift HER

 

Håper du vil teste og at det vil smake!

Ha en fin dag!

💗

 

 

#lavkarbo #lowcarb #keto #frokost #lunsj #tips #matglede #helse #sukkerfri #glutenfri #lavkarbonorge

6 kommentarer
      1. Ja, faste kan være tøft, hjelper å drikke vann og spise mer fett (som ekte majones, avokado, nøtter for å nevne noe) og mindre karbohydrater så tar det lenger tid til en blir sulten☺️☺️❤️🥰

    1. Jeg er nok litt av gamle sorten, som tror det er viktig å få mat i kroppen om morgenen for å fungere på jobb. Jeg spiser knekkebrød kl 8 og klokken 12…. så går det en stund til middagstid kl 17. Etter det spiser jeg ikke MAT før i 8 -tida dagen etter…MEN…det går inn “noen ruter” med sjokolade 😀 Har i alle fall begynt å trene litt nå, så litt bedre samvittighet for den delen der..

      1. Ja, alle må finne sin egen rytme og det som passer best for deg☺️❤️🥰 alltid godt å trene ja, har lyst å begynne med det selv 😄😄❤️🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg