Vektnedgang etter eggefasten

Hei,

Da var det påtide med en oppdatering på hvordan dagene (og ukene) har gått etter eggefasten med påfølgende 2 dagers utfasing (les mer om eggefaste HER).

I starten på Januar begynte jeg med eggefaste for å kick-starte vektreduksjon. Jeg ønsker – hovedmålet mitt – er å gå ned 10 kg, men delmålet er 5 kg først og fremst, så se etter det hvor mye jeg klarer…. 🙈😅 Grunnen til at jeg vil gå ned nå er at jeg iløpet av høsten har lagt på meg gradvis  2-3 kg hver måned… Jeg har spist lavkarbovennlig mat hele tiden (bortsett fra Desember, da ble det mer høykarbomat flere ganger i uken!), men muligens for mye mat og for lite aktivitet 🙈 Jeg har samlet mye vann også, muligens dette er noe som kommer med alderen? Og nå begynte det å bli tungt for kroppen med den ekstra vekten og verking i knær og hofter.

Vekten beveget seg raskt nedover under eggefasten, men etter 3 dager hadde jeg fått nok av egg…. Vekten gikk litt opp igjen etter eggefasten til tross for at jeg hver dag har holdt meg under 20 gram karbo i døgnet.

Jeg startet på 76 kg, gikk ned til 71,5 kg og så opp til 72,5 kg….

Jeg har nå planer om å fortsette å spise under 20 gram karbo per døgn ut februar og håper det vil begynne å gi resultater 😁…

Det er helt normalt at vekten beveger seg nedover i etapper, men det er alltid veldig demotiverende når vekten stagnerer…😅

-Men en ting er sikkert at det er ikke så lurt å veie seg hver dag, da vekten går litt opp og ned iløpet av en uke og en fort kan bli veldig opphengt i vekten og bli oppgitt og frustrert om den går litt opp igjen.

-Jeg veier meg nå 2 ganger i uken, og bruk av målebånd kan også vise resultater selv om vekten viser det samme!

 

Dette spiser jeg nå iløpet av en dag:

Jeg begynner dagen med fettkaffe/ eggelatte HER

Lunsj: osteknekk med kokt egg og majones HER

Middagen er et måltid gjerne under 20 gram karbo, feks pølser (velg pølser med høy kjøttmengde og lite karbo) med selleri og blomkålmos, se flere middagsoppskrifter i ukemenyene jeg deler her på bloggen, eller under kategorien “middag”.

Pølser og selleri og blomkålmos HER.

 

Har du noen vektnedgang tips? Så del gjerne her 🥰

 

 

 

 

 

#eggefaste #vektnedgang #faste #keto #mat #oppskrift #lchf #lavkarbo #sukkerfri #glutenfri

 

4 kommentarer
    1. Jeg kick-startet slankingen med PT i høst. Hun hadde mange gode råd å komme med. Veier kun 1 gang per uke, ta mål av kroppen, det vises bedre en vekt. Ta bilder med jevne mellomrom, da ser du resultatene, det gjør du ikke med å se i speilet hver dag.
      Sett mål om hva du ønsker, ikke fokuser på hva du ikke vil.
      Så målet ditt må ikke være å ikke spise sukker, målet må være å spise frukt å grønt, eller drikke så mye vann, trene x- antall minutter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg