Lavkarbo frokost/lunsj meny 34/2022

Hei,

Idag deler jeg 6 stk frokost/ lunsj tips, alle lavkarbovennlige 😊

 

Jeg deler her idag følgende oppskrifter:

-Lakse pate i hjertesalat

-Chiapudding

-Granola

-Knekkebrød

-Omelettmuffins

-Rundstykker

 

Jeg får ofte spørsmål om hvilke ingredienser en bør ha i hus når en skal lage lavkarbo mat:

Til baking (i tillegg til bakepulver og gjær):

-Mandelmel, ikke fettredusert (kan kjøpes i dagligvare handel)

-Kokosmel

-Havrefiber  (helsekost)

-Pofiber

-Xanthangum

-Fiberhusk/ Psyllium

-søtning: Sukrin gold, Finesse bakesukker, flytende natreen (dette er mine favoritter)

-Kremfløte/ kokosmelk (fullfett)/ eller Gryr

-Rømme/ creme fraiche

-egg

-vaniljeessens/ ekte vaniljepulver/ vaniljestang til baking av kaker, boller og desserter

Du kan følge bloggen og få gratis oppdateringer på mail ved å trykke på Bloglovin knappen nede til venstre.

Du kan også følge meg på instagram: @katrinestenhjem      – jeg har en giveaway på instagram fra i ettermiddag hvor du kan finne produkter fra Helsekost.no.

Og følg gjerne facebook gruppen min: Spisogspar lavkarbo.

Dere finner meg også på TikTok: @katrinestenhjem  hvor jeg viser hvordan jeg lager maten steg for steg. 

 

💗

 

 

Lakse-pate i hertesalat, oppskrift HER

Chiapudding, oppskrift HER

Hjemmelaget granola, oppskrift HER

Knekkebrød med chiafrø, gresskarkjerner og ost, oppskrift HER

Omelettmuffins, oppskrift HER

Frokost rundstykker, oppskrift HER

 

Håper det vil smake!

Ønsker deg en flott dag!

💗

 

 

 

#lavkarbo #nutrition #lowcarb #sukkerfri #glutenfri  #frokost #lunsj #mattips

 

 

4 kommentarer
    1. Dette er supre tips! Og det ser så fristende og enkelt ut når du har bildene slik – så vakkert tilredt 😀

      Lag deg en fin fin tirsdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg