Lavkarbo frokost/lunsj tips

Hei,

Idag deler jeg 6 stk frokost/ lunsj tips, alle lavkarbovennlige 😊

 

Jeg deler her idag følgende oppskrifter:

-Lakse pate i hjertesalat

-Chiapudding

-Granola

-Knekkebrød

-Omelettmuffins

-Rundstykker

 

Jeg får ofte spørsmål om hvilke ingredienser en bør ha i hus når en skal lage lavkarbo mat:

Til baking (i tillegg til bakepulver og gjær):

-Mandelmel, ikke fettredusert (kan kjøpes i dagligvare handel)

-Kokosmel

-Havrefiber  (helsekost)

-Pofiber

-Xanthangum

-Fiberhusk/ Psyllium

-søtning: Sukrin gold, Finesse bakesukker, flytende natreen (dette er mine favoritter)

-Avfettet linfrømel (helsekost)

-Kremfløte/ kokosmelk (fullfett)/ eller Gryr

-Rømme/ creme fraiche

-egg

-vaniljeessens/ ekte vaniljepulver/ vaniljestang til baking av kaker, boller og desserter

 

 

Nå kan du følge bloggen og få oppdateringer – helt gratis. Trykk på Bloglovin knappen nederst til venstre så følger du bloggen.

Du er også velkommen til å følge facebook gruppen min: Spisogspar lavkarbo,

og du kan følge meg på instagram @katrinestenhjem

💗

 

 

Lakse-pate i hertesalat, oppskrift HER

Chiapudding, oppskrift HER

Hjemmelaget granola, oppskrift HER

Knekkebrød med chiafrø, gresskarkjerner og ost, oppskrift HER

Omelettmuffins, oppskrift HER

Frokost rundstykker, oppskrift HER

 

Håper det vil smake!

Ønsker deg en flott dag!

💗

 

 

 

#lavkarbo #nutrition #lowcarb #sukkerfri #glutenfri  #frokost #lunsj #mattips

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg