Lavkarbo ukemeny 32/ 2023

Hei😊

Så var det tid for deling av ukemeny med 7 lavkarbovennlige middager.

Jeg får mange spørsmål om hvor mye karbo det er i de ulike rettene, nå bruker jeg ingredienser med lite karbo så alle rettene inneholder lite karbo.

Du kan bruke matvaretabellen.no for å søke opp ulike matvarer en er usikker på.

Hvordan regne ut karbohydrater, er det mange som også spør om; skal du spise lavkarbo er det kjekt å kunne regne ut dette selv.

Et regne eksempel er: du skal bruke 15 gram kokosmel.

Kokosmel inneholder 18 gram karbo per 100 gram står det på pakken.

Da gjør du slik: 18 : 100 = 0,18 gram per 1 gram vare.

Da du har 15 gram kokosmel blir det slik: 15 x 0,18 = 2,7 gram karbo i 15 gram kokosmel.

Da jeg har barn med diabetes type 1 må jeg fin-regne slik til alle måltider.

 

Du kan følge bloggen og få gratis oppdateringer på mail ved å trykke på Bloglovin knappen nede til venstre.

Du kan også følge meg på instagram: @katrinestenhjem      – jeg har en giveaway på instagram fra i ettermiddag hvor du kan finne produkter fra Helsekost.no.

Og følg gjerne facebook gruppen min: Spisogspar lavkarbo.

Dere finner meg også på TikTok: @katrinestenhjem  hvor jeg viser hvordan jeg lager maten steg for steg. 

 

 

Men tilbake til ukemenyen, i dag har jeg følgende retter på menyen:

-Blomkål med skinke eller bacon og persillesaus

-Fylte paprika

-Spicy laksepanne

-Fylte tomater

-Hamburger

-Eggerull

-Kålruletter med persille saus

-Ukens ekstraoppskrift: Suksessterte

 

 

Mandag

Blomkål med skinke og persillesaus, oppskrift HER

Tirsdag

Fylte paprika, oppskrift HER

Onsdag

Spicy laksepanne, oppskrift HER

Torsdag

Fylte tomater, kjøttfri middag: oppskrift HER 

Fredag

Hamburger, oppskrift HER

Lørdag

Eggerull, oppskrift HER

Søndag

Kålruletter med persillesaus, oppskrift HER

Ukens ekstraoppskrift:

Suksesskake/suksessterte; oppskrift HER

 

 

Håper det vil smake!

Ønsker deg en god ny uke!

💗

 

 

 

 

#lavkarbo #ukemeny #lowcarb #middag #sukkerfri #glutenfri #nutrition #helse

2 kommentarer
    1. Mmmmmm og den laksepanna….. det var tipset jeg trengte akkurat nå! Pluss alt det andre 🙂 Så lekkert!! Lag deg en fin fin torsdag 🙂 Tusen takk for alle gode mat-tips du kommer med 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg