Lavkarbo ukemeny 35/2021

Hei,

Så var det tid for deling av ukemeny med 7 lavkarbovennlige middager.

På tirsdag deler jeg frokost/ lunsj meny/tips.

Jeg får mange spørsmål om hvor mye karbo det er i de ulike rettene, nå bruker jeg ingredienser med lite karbo så rettene inneholder lite karbo.

Du kan bruke matvaretabellen.no for å søke opp ulike matvarer en er usikker på.

Hvordan regne ut karbohydrater, er det mange som også spør om; skal du spise lavkarbo er det kjekt å kunne regne ut dette selv.

Et regne eksempel er: du skal bruke15 gram kokosmel.

Kokosmel inneholder 18 gram karbo per 100 gram står det på pakken.

Da gjør du slik: 18 : 100 = 0,18 gram per 1 gram vare.

Da du har 15 gram kokosmel blir det slik: 15 x 0,18 = 2,7 gram karbo i 15 gram kokosmel.

 

Da jeg har barn med diabetes type 1 må jeg finregne slik til alle måltider.

 

Nå har jeg fått følger-knapp her på bloggen: trykk på Bloglovin knappen nede til venstre så følger du bloggen og vil motta oppdateringer. 

Du kan også følge meg på instagram: @katrinestenhjem

Og følg gjerne min nye facebook gruppe: Spisogspar lavkarbo.

 

 

Men tilbake til ukemenyen, i dag har jeg følgende retter på menyen:

-Blomkål med skinke eller bacon og persillesaus

-Fylte paprika

-Spicy laksepanne

-Fylte tomater

-Hamburger

-Eggerull

-Pølsepanne i tomatsaus med blomkålris

-Ukens ekstraoppskrift: Suksessterte

 

 

Mandag

Blomkål med skinke og persillesaus, oppskrift HER

Tirsdag

Fylte paprika, oppskrift HER

Onsdag

Spicy laksepanne, oppskrift HER

Torsdag

Fylte tomater, kjøttfri middag: oppskrift HER 

Fredag

Hamburger, oppskrift HER

Lørdag

Eggerull, oppskrift HER

Søndag

Pølsepanne i tomatsaus med blomkålris, oppskrift HER

Ukens ekstraoppskrift:

Suksesskake/suksessterte; oppskrift HER

 

Håper det vil smake!

Ønsker deg en god ukestart!

💗

 

 

 

 

#lavkarbo #ukemeny #lowcarb #middag #sukkerfri #glutenfri #nutrition #helse

4 kommentarer
    1. Hei Katrine
      Takk for fine og gode oppskrifter.
      Jeg har ett familiemedlem som har begynt med Lavkarbomat, og trengte noen tips.
      Så lurte jeg på hvorfor det er Champinjong i så mange Lavkarbooppskrifter?
      Bortsett fra at det er veldig godt da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg