Lavkarbo ukemeny 04/2024

Hei 😊

Da var det tid for å dele ukemeny med 7 lavkarbovennlige middagstips 😊💗 Etter eggefasten som jeg hadde for to uker siden (les mer om det HER og i hovedmenyen finner du enda mer når du går inn på kategorien om eggefaste), så har jeg fortsatt å spise som i utfasing dagene, altså maks 20 gram karbo per dag, da starter jeg dagen med eggelatte /fettkaffe og osteknekk med egg eller omelett til lunsj og et måltid med ca 20 gram karbo til middag/kveldsmat. Dette har gått fint til nå 😊 Jeg gikk ned ca 5 kg, men gikk opp 1 kg da jeg begynte med utfasing…. Så nå fortsetter jeg noen uker å spise slik og håper kiloene vil begynne å forsvinne litt etter litt.

Jeg merker at kiloene sitter bedre på nå enn tidligere (!) jeg har 2 ganger etter graviditet gått ned mye: første graviditet la jeg på meg 20 kg og klarte å gå ned iløpet av et år 20 kg. Andre graviditet gikk jeg opp 30 kg og gikk også denne gangen ned disse kilene iløpet av et år. Etter det har jeg holdt vekten ganske stabil i årene etter frem til nå… Iløpet av høsten  2023 har vekten kommet snikende på, og plutselig ble det for mye, jeg har en for høy BMI og vekten gir meg i tillegg smerter i knær og hofter, noe som jeg merker bedring på allerede. Men jeg ønsker å gå ned 4-5 kg til….😊

 

Ukemenyen består av følgende oppskrifter:

-Squashgetti med scampi

-Hamburgerbrød

-Stekt torsk med eggesmør

-Kyllingpanne med kremet parmesansaus

-Kyllingnuggets

-Pizzasnurrer

-Viltgryte

 

Følg gjerne bloggen ved å trykke på Bloglovin knappen nede til venstre, og få gratis oppdateringer via email.

Følg gjerne facebook gruppen min Spisogspar lavkarbo.

Og du er velkommen til å følge meg på instagram: @katrinestenhjem

Du finner meg også på TikTok @katrinestenhjem

 

Mandag

Squashgetti med scampi, oppskrift HER

Tirsdag

Hamburgerbrød, oppskrift HER

Onsdag

Stekt torsk med eggesmør, oppskrift HER

Torsdag

Kyllingpanne med kremet parmesansaus, oppskrift HER

Fredag

Kyllingnuggets, oppskrift HER

Lørdag

Pizzaruller, oppskrift HER

Søndag

Viltgryte med gresskar og blomkålmos (kan bytte ut gresskar med sellerirot for mindre karbo), oppskrift HER

 

Håper det vil smake!

 

Ønsker deg en god ny uke!

💗

 

#lavkarbo #middagstips #oppskrift #ukemeny #lowcarb

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg