Hei!
Her kommer et tips til helgekosen: kjempegode muffins laget av blant annet havremel, mandelmel og kokosmel. Jeg maler mandelmel av mandler selv, det blir mye billigere, og det samme med kokosmel. Jeg fylte muffinsene med Zero vaniljesaus, men da bør de spises med skje da det blir ganske flytende, men smaker kjempegodt! Med Zero vaniljesaus i muffinsene ble det bare ca 7 karbohydrater i hver muffins som betyr at en med diabetes kan forsyne seg flere ganger, noe min datter var glad for.
Ønsker deg en flott lørdag!
Muffins fylte med vaniljekrem
(12 stk)
1 dl fint hvetemel
1 dl havremel
25 gram mandelmel
25 gram kokosmel
2 økologiske egg
50 gram sukrin gold
20 gram økologisk sukker
1 1/2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
2 ss gresk yoghurt
0,5 dl melk
100 gram smør
Vaniljekrem, eller vaniljesaus Zero men blir da mer flytende
bringebær til pynt
melis /sukrin melis
Sett ovnen på 200 grader (over og under varme).
Visp sammen smør og sukker. Tilsett et egg om gangen. Bland inn alt det tørre og tilsett yoghurt og melk.
Hell muffinsrøren over i former og sett til steking midt i stekeovnen i ca 15 minutter.
Når de er ferdig stekte avkjøler du de litt før du lager en liten grop midt i muffinsen og fyller med vaniljekrem eller vaniljesaus Zero (men med sausen må muffinsene spises med skje da vaniljesausen er flytende).
Topp med bringebær eller andre bær du har for hånden og avslutt med et dryss med melis.
Håper det smaker!
#spisogspar #blogg #hverdag #helg #lørdag #muffins #hjemmelaget #oppskrift #tips #helse #matglede #helse #bilde #foto #mamma #mammablogg #familie #mars #vår











































