God mandag!
Hvordan går det? Her startet dagen på barneklinikken for kontroll for Vesla. Jeg var overbevist om at langtids-blodsukkeret (Hb1ac) denne gangen ville være høyere enn sist, men denne gangen fikk vi en kjempepositiv tilbakemelding: Blodsukkeret var nede på 7,2!!!! Det var så bra at legen tenkte at nå kunne vi vente til mai til neste kontroll. Vi er SUPER-GLADE nå!!!
Men over til dagens sunne middags-tips: Kylling med kikerter, grønnkål og økologisk jasmin ris som er en sunn og god middag og koster ikke skjorta heller!
💗
Kylling med kikerter, grønnkål og ris
(4 porsjoner)
2 pakker ( ca 600 gram) med kikerter
Økologisk Jasminris (4 porsjoner)
1/2 ts gurkemeie (gir fin gulfarge til risen, og er i tillegg betennelsesdempende!)
Kylling lårfilet 500 gram
1 stk hønsebuljong gjerne hjemmelaget se HER
1 pakke grønnkål
Start med å skylle kikertene og risen og kok ris og kikerter i samme kasserolle. Følg anvisningen på rispakken.
Stek kyllingen i litt olivenolje og buljong for å sette mer smak på kjøttet.
Når kyllingen er ferdig stekt kan du legge det imellom to store fat for å holde de varme, så steker vasker du grønnkål og skjærer den i strimler før du steker den i samme stekepanne.
(Vil du lage en vegetarrett kan du steke grønnkål med litt olivenolje, salt, pepper og en hvitløksfedd.)
Hell over ca 1 dl vann over grønnkålen og la det småkoke i ca 10 minutter.
Når risen er ferdigkokt er det klart for servering!
Håper det smaker!
💗
#spisogspar #blogg #matglede #helse #uke #helg #tips #hverdag #grønnkål #kikerter #middag #matfrabunnen #oppskrift #mamma #bilde #foto #mandag #mars #vår #vinter #barneklinikken #diabetes











































